c

 

 

 

Liikuntaryhmät

Tervetuloa mukaan FysioPuiston liikuntaryhmiin!

Löydät liikuntaryhmien aikataulut aikataulukalenterista. Lajiesittelyt löydät tältä sivulta.

Lisätietoja myös FysioPuiston Facebook-sivuilta ja Instagram-sivuilta.

Vain FitBall- ja Gymstick-tunneille ennakkoilmoittautuminen, muille tunneille ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Mukaan voit tulla kertamaksulla, milloin vain, kun Sinun aikatauluihin sopii! :)

Liikunnan Iloa ja Hyvää Oloa!

FYSIOPUISTON ON JÄRJESTÄMÄT OHJATUT TUNNIT TOTEUTUVAT:
- TÖYSÄN YLIPÄÄN NS:LLA TAI ULKOKENTÄLLÄ, Kiiltomäentie 4, Ritola (tai kesällä Vetolan uimarannalla)
- NURMON HAALIN KENTÄLLÄ TAI HAALITALOLLA, Latikanmäentie 4, Nurmo

- PERÄSEINÄJOEN ALAVIITALAN KENTÄLLÄ, Seinäjoentie 719, Louko

Toteutuneista ja tulevista tapahtumista löydät lisätietoja tästä.

_________________________________________________________________

TUNTIESITTELYT:

CrossTraining

CrossTraining on toiminnallisiin harjoitteisiin painottuva kiertoharjoittelutunti. Tunti koostuu tarkkaan valituista kokonaisvaltaisista liikkeistä, jotka kehittävät koko kehon lihasvoimaa,- kestävyyttä, koordinaatiota, nopeutta, liikkuvuutta ja tasapainoa. Harjoitteet vaativat lihasten ja hermoston yhteistyötä ja myös keho ja mieli pääsevät parempaan yhteistyöhön. Kehosta tulee kokonaisvaltaisesti vahvempi ja toimivampi. Harjoitteissa vastuksena käytetään kehon omaa painoa sekä monipuolisesti erilaisia välineitä, kuten steplautoja, kahvakuulia, pilatesrullia, voimapyöriä, vastusnauhoja, palloja sekä gymstickejä. Raskaammat ja kevyemmät liikkeet vuorottelevat, jolloin tunnista muodostuu tehokas intervallitunti. Voit tehdä harjoitteet oman kuntotasosi mukaan ja tunti sopii kaikenikäisille. Kevät- ja kesäaikaan tunnit toteutuvat ulkokentällä. Haasta kehosi ja tule rohkeasti mukaan monipuoliselle CrossTraining -tunnille! Myös lapset ovat aikuisen seurassa tervetulleita mukaan. :)

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu on suosittu ja monipuolinen liikuntamuoto, joka sopii erinomaisesti sekä naisille että miehille. Kahvakuulalla harjoittelu kehittää koko vartalon lihasvoimaa ja -kestävyyttä, liikkuvuutta, koordinaatiota ja kehonhallintaa. Lajin aloittaminen ei vaadi ennestään hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Kahvakuulia on eri painoisia, jolla vastus saadaan jokaiselle sopivaksi. Suositeltavat aloituspainot ovat naisille 6-10 kg ja miehille 8-20 kg.

Ota tunnille mukaan oma jumppamatto ja kahvakuula. Jos sinulla ei ole omaa kahvakuulaa, voit lainata sen veloituksetta ohjaalta. Lainakuulia löytyy eripainoisia (4, 6, 8, 10 ja 12 kilon painoisia), joten voit varata kuntotasollesi sopivan kuulan.

 

PILOXING® on ainutlaatuinen yhdistelmä nyrkkeilyn voimaa, nopeutta ja ketteryyttä sekä pilateksen joustavuutta ja kehonhallintaa. Joukossa myös ripaus hauskoja tanssiliikkeitä.
PILOXING® on hauska ja haastava intervallitunti, jossa rasva palaa, peruslihaksisto sekä keskivartalo vahvistuvat ja kiinteytyvät. PILOXING®in on kehittänyt Hollywoodissa pitkään asunut, ruotsalainen tanssija ja pilatesohjaaja Viveca Jensen. Laji on houkutellut mukaan myös monia Hollywoodtähtiä!

Tunnille tarvitset vain hikipyyhkeen, joustavan vaatetuksen ja jumppamaton. Halutessasi voit halutessasi käyttää Piloxing®-hanskoja tuomaan lisätehoa liikkeisiin (hanskoja myynnissä ohjaajalla). Tervetuloa kokeilemaan tätä hauskaa ja tehokasta lajia! SLEEK. SEXY. POWERFUL.

Lisätietoja www.piloxing.com, katso esittelyvideo tästä.

Piloxing Knockout®

PILOXING KNOCKOUT® on energinen uutuuslaji, jossa on mukana PILOXINGista tuttua nyrkkeilyä ja pilatesta yhdistettynä kovatehoiseen kestävyys- ja hyppyharjoitteluun. Tällä HIT-tyyppisellä tunnilla haastetaan omat fysiikan rajat ja ylitetään ne - tunnin jälkeen on voittajafiilis! 45 min pituinen treeni koostuu kuudesta osiosta, joissa nyrkkeillään, hypitään, punnerretaan ja otetaan itsestä mittaa. Hyppyjen vuoksi kengät ovat tällä tunnilla suositeltavat. Hiki tulee, joten ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan. PILOXING®-hanskat ovat suositeltavat, mutta eivät ollenkaan pakolliset.

PILOXING KNOCKOUT® esittelyvideon löydät täältä!

Pound®

Pound® on syyskauden 2018 rokkaava uutuustunti! Pound® on intervallitunti, jossa yhdistyvät lihaskunto- ja aerobinen treeni sekä mukaansa tempaavaa musiikki. Liikkeitä tehdään seisten, istuen ja selinmakuulta ja pääset rytmittämään liikkeitä Ripstix® -rumpukapuloilla! Tämä hauska laji kehittää samalla rytmitajua, koordinaatiota, nopeutta, ketteryyttä ja kestävyyttä sekä polttaa tehokkaasti kaloreita. Pound®-tunti sopii kaiken kuntoisille ja -ikäisille rokkistaroille, sillä liikkeitä voi soveltaa hyvin omalle tasolle sopivaksi.

Pound®. Rockout. Workout. Pound® -esittelyvideon löydät tästä.

Gymstick-lihaskuntotunti

Gymstick-tunti sisältää monipuolista lihasvoima-, lihaskestävyys ja tasapainoharjoittelua keppi-kuminauhalla. Gymstickejä on eri vahvuisilla kuminauhoilla, jolloin jokainen voi tehdä harjoitteet oman kuntotason mukaan. Näille tunneille on ennakkoilmoittautuminen, jonka voit tehdä sähköpostitset henna.paananen(a)fysiopuisto.fi tai kasvotusten nähdessämme mahdollisesti muiden tuntien yhteydessä. Jos sinulta löytyy oma Gymstick ja voit ottaa sen tunnille mukaan, ilmoita siitä paikkaa varatessasi. Oma Gymstickin tuodessasi pääset mukaan edulliseen 3 euron osallistumishintaan!

Kehonpainoharjoittelu

Kehonpainoharjoittelu on monipuolinen lihaskuntotunti, joka palaa osallistujien toiveesta satunnaisesti lajivalikoimaan jälleen kevätkaudella 2019! Liikkeissä vastuksena toimii oman kehonpaino ja saatkin tunnilta erinomaisesti vinkkejä myös kotona ilman välineitä suoritettaviin harjoitteisiin. Kehonpainoharjoittelu kehittää voiman ohella myös kehon koordinaatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta.

Yoga Flow™ -Jooga

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä tunti. Joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Liikkeet lisäävät koko kehon liikkuvuutta sekä rentoutta. Joogatuntien ohjaajana toimii koulutettu Yoga Flow -ohjaaja Anastasiia. Joogatunteja on satunnaisesti myös kevätkaudella 2019.

Kehonhuoltotunti

Rentouttava ja liikkuvuutta parantava kehonhuoltotunti. Tunti muodostuu dynaamisista venytyksistä ja harjoitteista yhdistettynä hengitykseen ja oman kehon aistimiseen. Tunnilla saatetaan käyttää myös välineitä kuten foam rollereita ja faskiapalloja. Harjoitteet lisäävät tehokkaasti lihasten verenkiertoa ja hapensaantia auttaen näin lihaksia palautumaan. Harjoitteilla vaikutetaan suotuisasti myös lihaskalvojen elastisuuteen sekä liikkuvuuksien lisääntymiseen. Tunnilla tehtävät harjoitteet vähentävät kehon jännittyneisyyttä sekä auttavat keskittymään, rentoutumaan ja kuuntelemaan omaa kehoa. Tunti sopii kaikenikäisille ja kaikenkuntoisille. Ota tunnille mukaan joustava vaatetus ja juomapullo sekä jumppamatto.

FitBall -jättipallojumppa

Monipuolista ja hauskaa lihaskunto- ja kehonhallinnan harjoittelua isolla pallolla. Jättipallojumppa kehittää myös tasapainoa ja koordinaatiota. Tunti ei sisällä hyppyjä eikä askelsarjoja. Jos sinulla on kotona jo oma jättipallo, saat tunnilla varmasti vinkkejä myös kotiharjoitteluun. Palloja on rajallinen määrä ja sen vuoksi tälle tunnille on ilmoittauduttav​a ennakkoon sähköpostitse tai puhelimitse.

 

Kuntosaliharjoittelu

Ohjatulla kuntosalitunnilla saat opastusta kuntosalilaitteiden käytöstä ja liikkeiden oikeasta tekniikasta. Tunti sisältää alkulämmittelyn, kiertoharjoittelutyyppisen lihaskunto-harjoittelun kuntosalilaitteilla sekä tunnin päätteeksi ohjatut loppuvenyttelyt.

Ohjaan kuntosaliharjoitteita kysynnän mukaan yksityisille asiakkaille tai useammasta osallistujasta koostuville ryhmille.

Niska-selkäryhmä

Ryhmä on suunnattu työikäisille henkilöille, joilla on eriasteisia niska- ja/tai selkävaivoja tai jotka altistuvat niihin työssään. Ryhmässä saat tietoa selkärangan rakenteesta, yleisimmistä selkävaivoista sekä niiden ehkäisystä ja hoitamisesta. Harjoitteita tehdään monipuolisesti
ja mahdollisuuksien mukaan erilaisia välineitä käyttäen (esim. keppi, kahvakuula, jättipallo). Venyttelyistä ja harjoitteista osallistujat saavat kirjalliset ohjeet, joiden avulla voi jatkaa harjoittelua itsenäisesti. Tuntien sisältöä voidaan muokata osallistujien toiveiden mukaisesti.
Mahdollisuus myös lihaskunnon alku- ja loppumittaukseen.

Ohjaan niska-selkäryhmiä kysynnän ja tilojen mukaan.

TYKY- ja virkistyspäivät

Tyky-päiviin, tapahtumiin, seuroille ja erilaisille ryhmille tunnit räätälöidään aina asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Tyky- /tyhytuntitarjonnassa ovat tällä hetkellä vaihtoehtoina:
- Kahvakuulatunti
- Piloxing® -tunti
- Body & Mind -kehonhuoltotunti pienillä corepalloilla
- keppijumppa
- sauvakävely

Hieronta (esim. polttari- tai synttärisankarille)
- laukaisee erilaisia lihastenjännitystiloja ja niistä aiheutuvia kipuja sekä rentouttaa